Oh Tidak!!! Berat badan tak turun2..apa puncanya????

Assalamualaikum wbt..

  Saya pasti sekarang ni masih ramai lagi yang sibuk menghadiri rumah terbuka raya. Dalam pada seronok tu, hati mula gelisah sebab bila tengok kat penimbang, alamak!! berat badan da naik BANYAK!! kegembiraan bila berat badan turun sewaktu berpuasa serta merta hilang..da cuba makan mcm2 tapi berat badan tak turun juga..kenapa ye???





  Bila bercakap tentang kenaikan badan, kita perlu tahu, anatomi badan kita. Ada orang dia gemuk kerana kandungan lemak yang tinggi dalam badan, ada yang gemuk air, ada juga yang mengalami kenaikan berat badan akibat kitaran hormon yang tak betul, tidak kurang juga yang gemuk kerana banyak toksin dalam badan, begitu juga gemuk kerana kadar metabolisme yang rendah tapi ada satu tabiat yang boleh menyebabkan kegemukan..iaitu..memang rajin makan dan mengunyah sampai terlupa bahawa pengambilan makanannya melebih dari keperluan.

  Sebelum anda mengambil apa2 suplemen atau pil pelansingan, cuba anda kenalpasti anda dalam kategori mana..dengan ini, lagi senang untuk anda turunkan berat badan anda dengan lebih berkesan.

1.  Gemuk air
Ada orang bila kita tengok, badan takdelah berisi, tapi bila timbang, BMI dah mencapai overweight. Ini mungkin disebabkan kategori gemuk seperti ini adalah GEMUK AIR. Jika anda dalam kategori gemuk air, anda boleh cuba mengambil ALFALFA dan juga CINCH TEA. 

2.  Gemuk akibat hormon
Kebiasaannya wanita mengalami masalah kegemukan akibat perubahan hormon apatah lagi jika mereka menggunakan perancang keluarga seperti pil perancang, Depo, Implan ataupun IUCD. Namun tak semua wanita mengalami masalah ini, kerana ini bergantung dengan hormon badan anda. Jadi, bagi masalah ini, saya syorkan anda mengambil ALFALFA dan GLA

3.  Gemuk akibat kadar metabolisme
Mereka yang mempunyai kadar metabolisme yang rendah memang cenderung untuk mengalami kenaikan berat badan. Jangan risau, pengambilan CHINCH TEA membantu meningkatkan kadar metabolisma melalui kaedah pembakaran lemak.  

4.  Gemuk sebab toksin
ALFALFA adalah suplemen yang sesuai untuk detox toksin yang ada dalam badan. Selain itu juga, alfalfa membantu sistem penghadaman dan pelawasan anda.

5.  Gemuk kerana lemak
Makanan yang berlemak dan berminyak sudah tentu menjadi kesukaan kebanyakan daripada kita. Jika tidak dikawal pengambilannya, boleh menyebabkan tubuh menjadi obes dan masalah lain seperti kolestrol boleh berlaku. Jadi, jika anda gemar makan, makanan berlemak, pastikan anda juga mengambil LECITHIN dan OMEGA GUARD. Lecithin mampu mencairkan kolestrol dan Omega mampu membakar lemak.

6.  Gemuk kerana suka makan :)
Yang ni memang susah la nak cakap kan..dah memang suka makan, susah nak tukar tabiat tu. Saya syorkan pengambilan CHINCH SHAKE. CHINCH SHAKE  yang didatangkan dengan perisa Coffee Latte dan Vanila mampu membuatkan anda kenyang. Bila da kenyang, selera untuk makan pun kurang.

  Kesimpulannya, kenalpasti dulu masalah kegemukan kita. Tapi nak saya ingatkan, suplemen diatas hanya mampu membantu sahaja ye. Ia harus disertakan dengan gaya hidup sihat kita termasuklah pemakanan dan senaman. Anda kurang pasti suplemen apa yang sesuai untuk anda..boleh hubungi saya..insyaAllah saya akan membantu anda..

~ NurFatin 
~ 0193937880
~ Live a Healthy Life ( Cahaya Hati Umi )
~ nurraihanah20@gmail.com

0 comments:

Post a comment