Peppermint Ginger Plus; rahsia buang angin dalam badan

Assalamualaikum wbt..

  Cuti sekolah yang lepas memang banyak kenduri kendara yang diadakan. Masa ni makan memang tak kawal sebab masa ni la macam2 hidangan yang disajikan hanya boleh dimakan masa kenduri. Bila dah makan mcm2, mula lah masalah kesihatan timbul, darah tinggi, kencing manis dan macam2 lagi lah. Tapi hari ni saya nak kongsi satu masalah yang biasa dialami mungkin disebabkan oleh pemakanan kita ataupun cara hidup kita. Masalah 'angin' dalam badan.

    Apa sebenarnya gas atau angin dalam badan? Angin dalam sistem penghadaman datang dari udara yang disedut dan bakteria yang terdapat didalam usus besar akibat gangguan daripada sesetengah bahan makanan yang tidak dapat dihadam dengan baik dalam badan kita. Bila makanan tidak dihadam dengan baik, maka masalah angin akan timbul.  Jadi macamana nak kurangkan masalah angin dalam badan..kurangkan pengambilan makanan atau minuman yang berangin.

  Banyak petua2 yang boleh diamalkan untuk mengurangkan angin dalam badan. Antara petua yang boleh diamalkan:

  • pecahkan halia muda atau tua
  • tuangkan air panas, biar sebentar dan minum

  Tapi orang zaman sekarang termasuklah diri saya sendiri, memang tak suka halia. Apatah lagi nak minum air halia tu, memang rasanya tak akan minum..hehe..jadi untuk orang2 seperti saya yang ingin buang angin tapi tak sanggup minum air halia, apa alternatif lain yang kita buat untuk mengurangkan masalah angin ni? Jawapannya..PEPPERMINT GINGER PLUS.





  Shaklee Peppermint ginger Plus mengandungi herba asli pudina, halia, jintan hitam dan jintan manis untuk rasa yang nyaman dan melegakan. Pil ini juga boleh dihancurkan dan dicampuran dengan air panas untuk minuman herba semulajadi.

  Peppermint Ginger Plus dapat membantu:

  • Melegakan senak perut
  • Membantu penghadaman
  • mabuk laut / darat
  • melegakan sakit cirit birit dan gastrik
  • melegakan sakit period
  • membuang angin dalam badan
  • menyamankan perut

  Ini pula testimoni pengguna Peppermint Ginger Plus:


Testimoni 1


Testimoni 2


  

  Jadi, bagi mereka yang sentiasa mengalami masalah angin dalam badan, anda boleh cuba produk ini. Tapi ini tidak bermakna anda boleh makan sesuka hati ye sebab produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuh atau mengelakkan sebarang penyakit. Apa yang penting kita kena jaga pemakanan kita dan kesihatan kita sendiri.

  Ingin dapatkan produk ini, hubungi saya seperti berikut:

Fb : NurFatin Raihanah Emelie Rosales
Phone: 019 393 7880
Email : nurraihanah20@gmail.com
FanPage: Live a Healthy Life ( Cahaya Hati Umi )

0 comments:

Post a comment