Kejang dan kebas, kerana kurang kalsium?

Assalamualaikum wbt..

  Salam pagi buat semua, moga2 pagi Isnin ini memberi rahmat dan rezeki buat kita semua, rezeki dalam bentuk kesihatan, ketenangan hati, kewangan dan kebahagiaan bersama org yang kita sayang.

  Sepanjang minggu lepas saya sts mengalami rasa kebas2 tangan dan kaki. Org tua2 kata rasa semut2. Kadang2 nak pegang barang lama2 pun tangan cepat je kebas, ini kan lagi nak mendukung anak, memang terasa kebasnya. Malam bila keadaan sgt sejuk kaki pun kebas dan kekadang kejang. Memang menyakitkan.

  Semua berlaku kerana saya da seminggu tak ambil Ostematrix mahupun minum susu..Bkn tak nak makan Ostematrix tetapi stok kat rumah da hbs, tak sempat nak order..hehe..susu pun tak minum. Saya cuma makan Alfalfa dan ESP saja untuk milkbooster tetapi mengabaikan pengambilan kalsium. 

  Bagi ibu2 yang menyusukan khususnya bila usia semakin meningkat, kita tidak boleh mengabaikan pengambilan kalsium. Sebagai wanita, peratus kita mengalami Osteporosis lebih tinggi apatah lagi bila kita menyusukan anak kerana kalsium yang ada pada kita akan diserap oleh anak yang menyusu. Jadi kita kena pastikan pengambilan kalsium itu secara berterusan.

  Satu pekara lagi yang saya perasaan, selain kebas dan kejang, badan memang terasa sakit2 kerana waktu malam, posisi badan ketika tidur mungkin tak betul kerana menyusukan anak, jadi bila bangun bagi satu badan terasa lenguh. Ini sangat berbeza dengan pengalaman saya sewaktu saya makan Ostematrix. Dengan ostematrix, memang rasa lenguh2 tu kurang, dan badan lebih sihat pada waktu bagi. Kebas dan kejang pun memang takde.

  Jadi moral of the story, sebagai wanita kita kena pastikan tubuh kita mendapat kalsium yang cukup. Mungkin ada sesetengah wanita tak berselera untuk minum susu, perlu kita tahu sumber kalsium bukan pada susu sahaja. Hasil tenusu seperti keju juga membekalkan kalsium begitu juga dengan yogurt. Sekiranya kita tak berkesempatan untuk membeli produk2 tenusu, tak salah melaburkan sedikit wang untuk suplemen yang mengandungi sumber kalsium. Ostematrix Shaklee ini adalah pil kalsium yang mudah ditelan. Ambil saja 4 biji setiap hari sebelum tidur, dan InsyaAllah jika sentiasa diamalkan, tidur lebih lena dan badan lebih sihat. Anda sendiri kena cuba baru anda tahu khasiatnya.


  Jadi, apa lagi? Tak nak cuba Ostematrix dari Shaklee ? ;) Oh lupa..Ostematrix juga merupakan antara milkbooster dikalangan ibu2 menyusukan anak. Memang berbaloi pelaburan anda, da la badan sihat susu pun bertambah..:) Hubungi saya untuk mendapatkan kalsium anda dan konsultasi percuma akan saya berikan kepada mereka yang membelinya dari saya.

  Call / Sms : 019 393 7880
  Fb: NurFatin Raihanah Emelie Rosales
  Email: nurraihanah20@gmail.com
  Like FanPage: Live a Healthy Life ( Cahaya Hati Umi )

0 comments:

Post a Comment